[Sucdepoma] problema amb textedit

Xavier Ciscar xcp en accesodirecto.net
Mie Nov 11 00:11:28 PST 2015

Hola, Gemma, i resta de la llista,

Algunes preguntes i algunes possibles respostes.

Per acurar millor les respostes, hauríem de saber algunes coses:
1. Quina versió del sistema operatiu estàs fent servir?
2. Quan fa que no instal·les una versió del sistema operatiu des de zero, és a dir, que vas actualitzant en comptes de formatejant i instal·lant?
3. Quin ordinador tens (mabcook air, mac mini, imac). Hi tens moltes aplicacions instal·lades?

Ara les respostes provisionals:

En primer lloc, hi ha una solució provisional que no sol fallar mai quan VoiceOver comença a molestar deixant de dir algunes coses i que, com a mínim, hem començat a provar a El Capitan i potser a Yosemite i que consisteix a parar-lo i tornar-lo a engegar. És a dir, polsar Command + F5, esperar a que calli i tornar a polsar Command + F5. La nostra experiència fins ara és que, al tornar-lo a executar, recupera el bon funcionament. No és massa costosa i sembla que els resultats són bons. Sé que no és molt satisfactòria però, amb la informació que proporciones, tampoc hi ha gaire res més que poguem fer.

De tota manera, no sembla que puguis haver tocat res que provoqui un fallada d’aquestes característiques, que provoquin una errada així, que falli a mig editar un document.

D’altra banda, el que comentes de canviar d’editor, ho valoraria si aquest que utilitzes no t’és suficient. Em passaria a Pages si necessites estils o altres característiques que ara no tinguis. Si en tens suficient amb TextEdit, no et preocupis per un altre editor, que ja és compatible amb RTF i DOCX, que són els formats més necessitats majoritàriament.

Estic fent experiments amb altres editors més complerts que vull compartir amb la llista quan em sigui possible.

Salut,

Xavi